مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 15:402023-11-04سياسي

رفع تصرف 6000 مترمربع از بستر و حریم رودخانه و کال  بنجه در خواف


رییس اداره منابع آب شهرستان خواف گفت: 6000 مترمربع از بستر و حریم رودخانه و کال پنجه از سر شاخه های کال خواجه یار در شهرستان خواف خراسان رضوی رفع تصرف و بازگشایی شد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع آب شهرستان خواف گفت: 6000 مترمربع از بستر و حریم رودخانه و کال پنجه از سر شاخه های کال خواجه یار در شهرستان خواف خراسان رضوی رفع تصرف و بازگشایی شد.

مهدی سالاری با اعلام این خبر به ایسنا، افزود: پس از اخذ حکم دادستانی و با تلاش نیروهای گشت و بازرسی 6000 مترمربع از اراضی بستر کال بنجه آزادسازی شد.

وی اظهار کرد: رودخانه ها شریان های اصلی و حیاتی تغذیه سفره های آب زیرزمینی هستند که متخلفان با تصرف رودخانه ها به افت بیش از پیش آبخوان ها دامن می زنند.

رییس اداره منابع آب شهرستان خواف افزود: متخلفان با رویای صاحب شدن اراضی که کسی مدعی آن نیست، اقدام به غصب زمین های منتهی به حریم و بستر رودخانه ها می کنند که این کار علاوه بر ضررهای جبران ناپذیر سیلاب منجر به عدم تغذیه صحیح سفره های آب زیر زمینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: کال خواجه یار از مهمترین رودخانه های شهرستان خواف و در ضلع جنوبی این شهرستان قرار دارد و کال بنجه از سرشاخه های اصلی این رودخانه به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تصرف 6000 مترمربع از بستر و حریم رودخانه و کال  بنجه در خواف

رفع تصرف 6000 مترمربع از بستر و حریم رودخانه و کال  بنجه در خواف